Zoals de laatste jaren wel vaker gebruikelijk is, beperken we ons niet tot één tripje per jaar. Dat is dit jaar niet anders. Morgen vertrekken we voor 8 dagen naar Zwitserland. We is in dit geval PSL en ondergetekende. Tientallen bergpassen staan op ons lijstje waaronder Fluela-, Albula-, Majola-, Splügen-, San Bernadino-, Grand St Bernard, Grimsel-, Furka-, Nufenen-,  Tremola-, Süsten-,en Klausenpas.

Wat wel geheel ongebruikelijk is, is het feit dat er slechts een hotel is geboekt voor de eerste nacht. Alle andere dagen bezien we per dag hoelang we willen rijden, en waar we op zoek gaan naar een slaapplek.

Tour de Suisse, dag 1

Goedeavond/-morgen, het eerste verslag van onze tweede motortrip van dit jaar.

Laat ik ons – voor diegenen die hier nieuw zijn – eerst even voorstellen: het reisgezelschap bestaat deze keer uit twee Peters. Om te beginnen Mr. Steskens op z’n inmiddels vertrouwde Deutsche Gründlichkeit uit Beieren (een R1250 GSA), aka PST.
Zijn ”Sancho Panza” voor de komende 8 dagen is Heer Sleuters (aka PSL) op z’n gegarandeerde Japanse trots (een zwarte CRF1100 Africa Twin Adventure Sports)

Vanochtend vertrokken we even na 9.15u voor een rit van plm 567 km die ons naar het zuid duitse Ulm zou brengen.
De eerst dik 3 uur (400km) over de Deutsche Autobahn, met een tank- en effe later een lunchstop.
Daarna nog een kleine 3 uur secundair over de laatste 150km (nou ja, dat bleek uiteindelijk wel een half uurtje sneller te kunnen 😉).
Zonder verder veel bijzonderheden arriveerden we rond half 5 in Ulm. Na een douche en een paar Ulmer Gold Ochsen, hebben we lekker gegeten en na een lekker afzakkertje lagen we bijtijds op bed.
Morgen een 4-landentournee (is weer es wat anders dan een Vierschanzentournier) die ons via Oostenrijk en Zwitserland naar Italië zal brengen.
A demain 😊