Het was geen beslissing over één nacht ijs. En de twijfel werd versterkt door de vele tegenstrijdige reactie’s op het ASA systeem (in gewoon nederlands; Geautomatiseerde Schakelassistent). Maar na een proefrit op een nieuwe BMW GS met ASA was ik volledig overtuigd: Dit wordt mijn volgende motor!
Na een kort verkoopgesprek waarbij vooral de hoogte van de bijbetaling (= inruilwaarde huidige motor) bepaald moest worden, was de koop een feit. Part of the Deal was om mijn huidige motor per direct in te ruilen, terwijl de nieuwe motor verwacht is voor aanvang 2025. Bewuste keuze natuurlijk, motor is dan een jaartje jonger en hoeft niet de winter door te brengen in onze garage.
Zo kwam het dat vandaag mijn laatste rit met de vertrouwde GSA op het programma stond. Papieren verzameld, motor gestript (navi, tanktas, etc) en nog even die zware roffel uit de uitlaat laten klinken voor ik hem parkeerde bij de dealer. Ondanks enkele storingen veroorzaakt door een-en-dezelfde stekker, heb ik ruim 40k km’s met een glimlach rondgereden op deze heerlijke machine.
Maar de keuze is gemaakt en dus bij deze; Tot ziens, vriend! Laat een volgende eigenaar maar net zo genieten…